Ontspanning

Ben je toe aan een moment voor jezelf?
Kun je wel wat energie gebruiken?
Heb je last van pijnlijke spieren?
Ben je gestrest of vermoeid?
Heb je last van verkrampte en pijnlijke spieren?
Of herken je één van deze klachten: hoofdpijn, een sportblessure, rug-, nek- of schouderklachten, kuitkramp, carpaal tunnel syndroom, tenniselleboog?

Dan ben je toe aan een massage.

Energie door massage

We leven in een tijd waarin alles steeds sneller lijkt te gaan. Dit kan zorgen voor spanning en stress en je een uitgeblust gevoel geven.

Spieren kunnen gaan vastzitten, waardoor je hoofdpijn, schouder-, nek- of rugklachten kan krijgen.

Een massage geeft jou ontspanning, rust, ruimte en nieuwe energie. Het brengt je weer in balans. Lichamelijk en mentaal.

De ontspannende werking van een massage zorgt er ook voor dat klachten afnemen. Daardoor voel jij je veel vitaler.

Een massage ontspant de spieren. Het maakt spieren, pezen en gewrichten soepeler. Het verbetert de bloedsomloop van de spieren en de huid, stimuleert de afvoer van het lymfevocht waardoor ook afvalstoffen en giftige stoffen het lichaam sneller verlaten.

Maar ook als je verder prima in jouw vel zit, kan een massage erg prettig zijn. Massage is kortom geschikt voor iedereen die zichzelf goed wil (laten) verzorgen en een moment voor zichzelf wil.

Pijnlijke knopen

Triggerpoints zijn de (meestal) pijnlijke knopen of strengen die je voelt in je spieren. Een bundeltje spiervezels dat zich niet ontspant, maar steeds strak aangespannen blijft. Het zijn lokale spierverkrampingen, die verhinderen dat een spier goed kan functioneren. Dit zorgt weer voor een slechte doorbloeding, waardoor afvalstoffen zich ophopen.

Ze kunnen ontstaan door verkeerde lichaamshouding, verkeerde voedingsgewoonte, overbelasting, stress of lichamelijk letsel door valpartijen of ongelukken e.d.

Druk je op de spierknoop dan geeft dit pijn, deze pijn kan uitstralen naar een heel ander nabij gelegen gebied. Het niet functioneren van één spier kan tot overbelasting leiden in andere spieren die deel uit maken van dezelfde spiergroep.

Met als gevolg een scala van andere, nieuwe klachten. De triggerpoints zijn met een speciale massagetechniek goed te behandelen waardoor de pijn en symptomen verdwijnen

Praktijk Anita van der Gulik
Effect van een massage

Een massage is geschikt als je van je (pijn) klachten af wilt, maar ook als je verder prima in jouw vel zit, Massage is geschikt voor iedereen die zichzelf goed wil (laten) verzorgen en een moment voor zichzelf wil.

Vermindert je stressklachten
Verhoogt je weerstand
Stimuleert je bloedcirculatie
Afvalstoffen worden verwijderd
Ontspant je lichaam
Maakt je spieren en gewrichten soepeler
Geeft je verlichting bij pijnklachten
Zorgt ervoor dat je (weer) lekker in je vel zit
Brengt je tot rust en geeft je nieuwe energie
Vermindert lichamelijke klachten
Verbetert de balans tussen lichaam en geest
Werkt preventief
Laat je weer tot jezelf komen

Ervaringen van klanten

testimonial-stars

Ik wil mij ontspannen kunnen bewegen.

Praktijk Anita van der Gulik

Tarieven

Ont-spanningsmassage

60 minuten