Epstein Barr virus

Heb je ooit de ziekte van Pfeiffer gehad? Of heb je veel last van een koortslip? En ervaar je nu klachten die chronisch zijn?
Er zit een veroorzaker achter deze klachten, die heet: Epstein-Barr virus.

vrouw ziek

Het Epstein-Barr-virus (EBV) zit achter veel symptomen en aandoeningen, waaronder eczeem, angst, pijnen, oorsuizen, slaapproblemen, overgangsproblemen, chronische vermoeidheid, gewichtstoename, MS, schildklierproblemen, fibromyalgie, kanker, lupus, ziekte van Lyme, endometriose, onvruchtbaarheid, reumatoïde artritis, burn-out, en nog veel meer.

Het Epstein-Barr virus (EBV) is de veroorzaker van de ziekte van Pfeiffer en behoort tot de familie van herpesvirussen. Na een infectie houdt het virus zich levenslang schuil. Na het lezen van een boek van Anthony William (Medical Medium) en door mijn update voeding over het virus heb ontdekt dat er verbetering mogelijk is.

De medische wetenschap is op de hoogte van slechts één versie van EBV, maar er zijn eigenlijk meer dan 60 soorten en mutaties en elke vorm kan verschillende symptomen veroorzaken terwijl ze zich door de vier stadia van invasie in het lichaam bewegen.

Stadium 1

EBV dringt als virus binnen.

Lusteloosheid
Zeer lichte vermoeidheid
Iets grotere vatbaarheid voor verkoudheid
Griep
Keelpijn
Oorpijn

Stadium 2

Ontstaan van de ziekte van Pfeiffer. In dit stadium worden de lever, milt en/of geslachtorganen aangetast.

Koorts
Malaise
Keelpijn
Opgezette klieren
Leverfunctiestoornissen
Zware vermoeidheid
Pijn in de gewrichten
Huiduitslag
Onvruchtbaarheid

Ziekte in stadium 2:

Ziekte van Pfeiffer
Koortslip

Stadium 3

Het virus verplaatst zich naar de schildklier.

Vermoeidheid
Een wattig gevoel in je hoofd
Boezemfibrilleren
Opgeblazen gevoel
Opvliegers
Angstgevoelens
Slaapproblemen
Tintelingen en een verdoofd gevoel
Duizeligheid
Knobbels op de schildklier
Cysten
Endocriene systeem verzwakt
Overactieve bijnieren, adrenaline en cortisol zijn voeding voor het EBV

Ziekte in stadium 3:

Hypothyreoïdie (traag werkende schildklier)
Hyroïditis (ontsteking aan de schildkllier)
Ziekte van Hasimoto (verder gevorderde stadium van hypothyreoïdie)
Hyperthyreoïdie (te snel werkende schildklier)
Ziekte van Graves

Stadium 4

Het virus verplaats naar het zenuwstelsel, waardoor neurologische klachten ontstaan.

Symptomen verergeren:

Alzheimer
Syndroom van Raynaud

Toxines en zware metalen

In o.a. ons eten en in de lucht bevinden zich zware metalen. Deze blijven achter in de lever  en zijn voeding waar virussen van houden. Het EBV virus scheidt giftige afvalstoffen uit, wat soms ten onrechte voor Lyme wordt aangezien. Bij het afsterven van een virus cel, blijft er een giftig omhulsel achter, wat belastend is voor de zenuwen. Deze toxines zorgen ervoor dat het de functie van de zenuwen verstoort. En door een teveel aan toxines, komt je immuunsysteem steeds in actie om dit aan te pakken en wordt dan overactief.

Zware metalen kunnen bijvoorbeeld dienen als voedingsbodem voor Streptococcus A of B, E. coli, Clostridium difficile, H. pylori en gistcellen. Dit kan een overgroei van meerdere bacteriën in onze darmen veroorzaken, wat resulteert in een aandoening die bekend staat als SIBO (bacteriële overgroei in de dunne darm), die wordt gekenmerkt door een opgeblazen gevoel, buikpijn, diarree, obstipatie (of beide) en kan leiden tot tekorten aan voedingsstoffen. Bovendien, wanneer virussen zoals Epstein-Barr en gordelroos zich voeden met giftige zware metalen, kan dit symptomen veroorzaken zoals tintelingen, gevoelloosheid, vermoeidheid, angst, hartkloppingen, oorsuizen, duizeligheid en duizeligheid, evenals nekpijn, pijn, voetpijn, pijn in de achterkant van het hoofd en een verscheidenheid aan andere pijntjes en kwalen die vaak aan andere oorzaken worden toegeschreven.

Het Epstein-Barr virus verwijderen

Het goede nieuws is dat je kunt genezen door zorgvuldig volgen van een aantal stappen zegt Anthony William. Tijdens de update voor voeding zijn we dieper in gegaan op deze stappen.

Ik werk met de protocollen vanuit Anthony William en protocollen vanuit de Kinesiologie. Via spiertesten kan ik voor je uittesten welke stappen jij moet maken om het Epstein-Barr virus te kunnen verslaan. Om daarna  verder te werken aan het herstellen van het lichaam.

Dit kunnen detox programma’s zijn, tijdelijke aanvullingen met supplementen, reset van energie en emotionele blokkades.

Dit kan bij mij in de praktijk, maar ook online.

Detox zware metalen

Wil je zelf al een start maken met een detox? Ga dan aan de slag met de zware metalen detox smoothie.

Deze detox helpt bijvoorbeeld om een helder hoofd te krijgen en meer energie te ervaren.

Drink deze smoothie in de morgen 30 minuten voordat je gaat ontbijten.

Epstein Barr virus

Ingrediënten:

2 bananen
1 kopje koriander
1 kopje sinaasappelsap
Optioneel: water of kokoswater om te blenden

Beschrijving:

Mix alle ingrediënten in een hogesnelheidsblender tot een gladde massa. Als een dunnere smoothie gewenst is, voeg dan maximaal 1 kopje water toe.

Ervaring van een klant

testimonial-stars